În fiecare an, lanțurile de supermarketuri și magazinele online se întrec în a atrage consumatorii cu mii de reclame pentru produse cu prețuri reduse. Totul culminează cu vânzări record. Se vinde orice și nu mai contează dacă chiar a fost un preț bun. E cumpărat de Black Friday sau Cyber Monday sau oricum s-ar numi, e un motiv de mândrie între cei împătimiți de cumpărături.
Îi înțeleg pe cei care așteptă un preț mai bun pentru ceva ce le este necesar. Mă bucur pentru ei pentru că au cumpărat un bun de necesitate și au plătit mai puțin. Dar mi-e teamă că sunt prea puțini cei din această categorie. Majoritatea cumpără dintr-o inerție incredibilă lucruri care în curând ajung la gunoi sau uitate printr-un colț al casei.
Am simțit în mod direct ce înseamnă generozitatea. Generozitatea unor oameni care au înțeles cu adevărat problemele lui David și cât de mult am avut nevoie de ajutorul vostru, al celor din jur.
Ca și noi sunt și alții.
Și firesc s-a dezvoltat un eveniment care vine să contrabalanseze risipa enormă care se face de Black Friday. Giving Tuesday este o mișcare internațională pornită în 2012 și care a avut un impact foarte mare, fiind adoptată în peste 100 de țări.
În România, Giving Tuedsay este reprezentată de asociația Envision și se sărbătorește în ultima zi de marți din noiembrie.
Vă invit să fiți generoși și în acest an. Nu doar prin bani, ci prin timpul vostru, prin sfaturile voastre, prin orice gest prin care puteți să ajutați pe cineva care are nevoie!
Urmăriți campanile Giving Tuesday și implicați-vă pentru bucuria celor din jurul vostru!
În România campania este foarte faină, iată unul din filmele de promovare: