Internet versus muzică? Un răspuns posibil la Mastering The Music  Business

Internet versus muzică? Un răspuns posibil la Mastering The Music Business

Industria muzicală s-a schimbat dramatic odată cu apariția internetului. Rețeaua globală a devenit un mijloc de access la muzică, mai nouă sau mai veche, eliminând de multe ori suportul fizic care transporta informația muzicală.
În România, mai mult decât în alte țări, muzica circulă prin internet, pe canale legale sau nu, iar acum puține trupe sau soliști își pot imagina o audiență lipsită de online. Servicii de streaming, posturi de radio cu transmisii pe internet, servicii de music on demand, magazine specializate în comercializarea înregistrarilor digitale, toate urmăresc oferirea către public a soluției perfecte.
Apariția unei conferințe cu tema Mastering The Music Business în România este urmarea normală a unei evoluții exponențiale a industriei muzicale din România.
Faptul că această conferință este organizată de echipa de la Star Management îmi confirmă cu putere că aceștia și-au propus o abordare profesionistă a situației industriei muzicale din România precum și a serviciilor conexe acesteia.
Conferința va avea loc în 16 și 17 la Hanul Gabroveni din București și ediția din acest an va avea un accent deosebit pus pe online. Și pentru asta, Star Management a adus în acest an doi speakeri care se vor concentra tocmai pe interacțiunea dintre industria muzicală și internet, și oportunitățile pe care le aduce acestă combinație. Ambii sunt oameni pe care îi stimez foarte mult și care mi-au oferit prin prietenia lor clipe de mare bucurie în modesta mea activitate online. E vorba de Cristina Bazavan și Cristian China Birta.
Lista speakerilor contnuă cu mai mulți invitați, atât din România cât și din străinătate:

  • Bogdan Naumovici, unul dintre cei mai apreciați publicitari români prezintă un studiu de caz al unei campanii publicitare în care sunt implicați artiști;
  • Frank Hessing, Götz Schneider-Rothaar si Thorsten Freese vorbesc despre drepturile autorilor și cum trebuie ele apărate;
  • Sergiu Biris, creatorul Trilulilu si Zonga, aduce mai multe informații despre cum funcționează streamingul în România.
  • Radioul încotro? Denis Florent pare să aibă răspunsul;
  • Vlad Irimia – Tataee – membru fondator și producător muzical al trupei BUG Mafia explică ce impact a avut strategia de promovare online asupra carierei și nu în ultimul rand asupra veniturilor trupei care nu se teme deloc de online
  • drepturile colectate de terți – societăți specializate- UCMR-ADA și CREDIDAM sunt importante și Maria Voican, avocat cu multă practică în domeniul Proprietații Intelectuale prezintă cum funcționează aceste societăți în România dar societăți similare din alte țări
  • crowndfunding-ul în România, văzut din prisma Irinei Caraivan, creatoare a unei platforme de crowdfunding;
  • de la DJ la producător muzical, o aventură povestită de Robert Graur.

Partenerii media ai conferintei sunt: Rock FM, Kooperativa 2.0. BestMusic.ro, Metalhead, InfoMusic.ro.

Organizatori: Star Management si ARCUB.

Mai multe amănunte vă invit să găsiți pe site-ul conferinței Mastering The Music Business.

26

No Responses

Write a response

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.