Vouă vă e frică să zburați? Fricadezbor.ro vă poate ajuta.

Vouă vă e frică să zburați? Fricadezbor.ro vă poate ajuta.

Până când am zburat cu adevărat prima dată, am făcut multe ore de zbor imaginar. Mai întîi cu Jules Verne, apoi cu Mermoz, Saint Exupery și Doru Davidovici. Fie că era un balon cu aer cald, biplan, avion poștal, de pasager sau MIG 23 cu geometrie variabilă, mă înălțam de fiecare dată cu mare bucurie lângă eroii cărților copilăriei și adolescenței mele. Până la 22 de ani ”zburasem”  deja mii de mile și parcursesem de zeci de ori procedurile de decolare și aterizare.

Primul meu zbor a fost în 1996, pe o cursă KLM, cu o aeronavă Boeing 737. Era prima dată când mergeam în Europa occidentală și totul mi s-a părut ireal odată ce am început să urc scara către intrarea din față a avionului vopsit în albastru. Era vremea când se ofereau tacâmuri de metal, sucuri și băuturi aproape la discreție, ziare și reviste renumite.

Mai țin minte de atunci accelerația decolării, pe care nu o puteam compara cu nimic trăit până atunci și câteva turbulențe asemănătoare legănării telecabinei din Bușteni când ajunge la un pilon. Îmi mai aduc aminte cum mintea mea de inginer se minuna la mișcarea unduitoare a aripei lângă care avsesem locul. Probabil pentru că citisem atât de mult despre piloți și mașinile lor zburătoare, am căpătat o încredere totală în aviatori și în general în sistemul de gestiune și dirijare a zborurilor și în procedurile specifice transportului aerian.

M-am trezit și mai greu după am mers în grozavul Schipol vreo 10 minute până am ajuns singur în fața unui ghișeu din care un domn amabil, văzând că nu spun și nu fac nimic, mi-a spus că ar trebui să-i prezint pașaportul…

De atunci am mai zburat de cateva zeci de ori și de fiecare dată m-am bucurat de zbor, de priveliștea grozavă de pe hublou și de zgomotul liniștitor al reactoarelor.

Eu sunt un norocos, deoarece sunt mult persoane care fie au avut experiențe foarte neplăcute în timpul unor zboruri, fie au o frică de zbor întipărită în ei din cine știe ce motive.
M-am bucurat să aflu că există un site, fricadezbor.ro unde niște oameni inimoși publică informații utile și care organizează diverse evenimente pentru persoanele care au teama de a zbura.

FircaDeZbor.ro, primul site românesc care tratează aviația din perspectiva celor cărora le e frică să zboare, împreună cu Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a organizat pe 7 decembrie, de Ziua Internațională a Aviației Civile un eveniment de conștientizare a importanței transportului aerian.

Un echipaj format din piloți și însoțitori de bord, specialiști în psihologie, securitate și drept, psihologie, securitate și drept, s-a întâlnit cu 35 de pasageri cu frică de zbor care au avut curajul să se îmbarce într-o cursă aeriană imaginară în culisele aviației civile din România.

Iată mai jos întregul comunicat de presă transmis de organizatori după eveniment:

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS)
și FricaDeZbor.ro, primul site din România care tratează aviația din perspectiva aviofobilor, alături de un echipaj de profesioniști din aviație, psihologie, securitate și drept, s-au întâlnit cu 35 de pasageri cu frică de zbor care au avut curajul să se îmbarce într-o cursă aeriană imaginară în culisele aviației civile din România.

“Decolarea” a avut loc pe data de 7 decembrie 2017, cu ocazia Zilei Internaționale a Aviației Civile, de pe Aeroportul Internațional “Aurel Vlaicu” București-Băneasa și a avut un echipaj format din investigatori de evenimente aeronautice, piloți și însoțitori de bord, psihologi, specialiști în securitate aeronautică și avocați specializați în Dreptul Aviației. Cu toții au contribuit la consolidarea gradului de conștientizare asupra siguranței și eficienței transportului de pasageri în rândul persoanelor cu frică de zbor. Astfel, cei prezenți au găsit răspunsurile la întrebările care i-au măcinat la fiecare călătorie cu avionul, provocându-le anxietate, și au descoperit, totodată, latura umană a domeniului și pasiunea celor care îl animă. Finalul seminarului a adus și o surpriză – o tombolă, în urma căreia unul dintre aviofobi a câștigat un zbor demonstrativ, alături de un instructor de zbor. Astfel, câștigătorul va avea posibilitatea de a înțelege pe deplin ce se întâmplă în cabină și cum reacționează aeronava în diferite situații.

România, pe locul 4 în Europa la siguranța aviației civile 

În anul 2010, în baza prevederilor legale aplicabile și în conformitate cu Convenția privind aviația civilă internațională, semnată la Chicago la data de 7 decembrie 1944, CIAS a fost desemnat organismul de stat responsabil în România pentru investigarea accidentelor și incidentelor grave de aviație civilă.

“Misiunea Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile este menținerea și dezvoltarea siguranței aviației civile. Aceasta se realizează prin emiterea recomandărilor de siguranță, bazate pe informații rezultate din investigațiile evenimentelor din aviația civilă și din analize, cu scopul prevenirii producerii unor evenimente similare. Pasagerii trebuie să fie conștienți de faptul că CIAS este într-o continuă consolidare a misiunii sale de a contribui la creșterea siguranței transportului aerian civil din România și, prin urmare, aviofobii vor găsi întotdeauna în noi un partener de încredere pentru a-și învinge frica de zbor”, a declarat Nicolae STOICA, directorul general al Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS).

“În plus, ceea ce este important de menționat este faptul că în doar doi ani de la înființarea CIAS, în urma auditului ICAO desfășurat în anul 2012 la nivelul aviației civile din România, țara noastră a fost situată pe locul 4 în Europa și pe locul 10 în lume în privința siguranței aviației civile. De asemenea, prin toate acțiunile și activitățile CIAS, dorim să transmitem pasagerilor un sentiment de încredere în aviația civilă, consolidând constatarea statistică conform căreia transportul aerian este cel mai sigur mijloc de transport”, a adăugat Cristian TECUCEANU, șeful Serviciului Investigații din cadrul CIAS.

Frica de zbor la români

44 din 129 de români au avut parte, la un moment dat, de un zbor cu turbulențe, ori de o călătorie cu probleme, o arată un chestionar întocmit, în rândul pasagerilor, de către FricaDeZbor.ro. Aceasta i-a afectat atât de mult, încât 70% dintre ei încă zboară cu frică și anxietate. Totodată, o altă categorie a aviofobilor, mai mică ce este drept, este reprezentată de cei care nu au zburat până acum niciodată, din aceeași cauză: frica de zbor. Cu toții au însă două lucruri în comun: faptul că ratează vacanțe sau evenimente importante din viață, precum și faptul că, pentru ei, aviația este un domeniu mistic, în care mai degrabă interpretează ce se întâmplă decât să solicite și să primească informații corecte, care să îi ajute să se calmeze.

„Puțini sunt cei care știu că liniștea, în avion, poate fi periculoasă. Îi sperie însă fiecare zgomot pe care îl aud în timpul zborului și îi asociază interpretări dramatice. Un alt motiv, aș putea spune principal, al aviofobiei, sunt turbulențele. Pentru toate există însă explicații. În cadrul acestui proiect, căutăm să le oferim pasagerilor argumente pentru care ar trebui să fie mai relaxați în ceea ce privește aviația comercială, informații despre desfășurarea zborului, întreținerii aeronavelor, pregătirii piloților. În acest context, le oferim expertiza mai multor specialiști implicați în desfășurarea unei călătorii cu avionul, cât și îndrumarea psihologică, pentru a își înțelege frica și cum o pot controla”, a declarat Sebastian RADU, inițiatorul proiectului FricaDeZbor.ro.

„Ca de fiecare dată, ne bucurăm să venim în sprijinul beneficiarilor transportului aerian pentru îmbunătățirea percepției publice asupra siguranței aviației civile din România și suntem încântați să constatăm o deschidere din ce în ce mai mare a pasagerilor cu frică de zbor ce doresc să afle mai multe informații privind culisele aviației civile”, a declarat Simona WIST, Șef Birou Comunicare și Relații Internaționale în cadrul CIAS.

 

4

No Responses

Write a response